Våra tjänster

Löpande bokföring

Löpande bokföring innebär att ett företag löpande ska bokför alla affärshändelser senast vid en viss tidpunkt. Bokföringen ska stämmas av för att felaktigheter ska upptäckas och rättas.

Deklaration

Deklaration är en årlig handling där inkomsttagare, både fysiska och juridiska personer, redovisar hur mycket som intjänats under föregående år och hur mycket skatt som ska betalas.

Löneadministration

Löneadministration omfattar hela området kring de anställdas löner och vad som ska betalas in till olika myndigheter.

Bokslut och Årsredovisning

Ett bokslut är en sammanställning av ett företags eller en organisations bokföring vid räkenskapsårets slut. 

En årsredovisning är en sammanställning av ett företags räkenskaper och förvaltning för ett räkenskapsår.

Budget och Affärsplan

Budgeten är en uppskattning som gjorts för en viss tidsperiod, vanligtvis räkenskapsåret, om varifrån pengarna kommer, vart de går och hur mycket pengar det finns. Budgetering innebär att göra denna uppskattning. 

Affärsplanen är ett dokument som beskriver företaget så att andra enkelt förstår företagets idé och vilka som står bakom företaget.